Waarom

De verantwoordelijkheid om personeel inzetbaar te houden is vrijwel volledig bij de (laatste) werkgever komen te liggen. Werkgevers hebben jarenlang, deels gedwongen, hun lot in handen gelegd van de arbodiensten.

Wij hebben in de afgelopen 20 jaar veel ervaring opgedaan met het begeleiden van arbeidsongeschikten naar ander werk en met verzuimmanagement in eigen regie. Met name bij grotere Nederlandse bedrijven en organisaties sprak onze aanpak aan: no nonsense, persoonlijke benadering en een ondernemende instelling.
Wij weten dat het maken van afspraken en uitgaan van vanzelfsprekende verwachtingen lang niet altijd matcht met de realiteit. Ook bij de keuze voor Eigen Regie zagen wij veel werkgevers vol enthousiasme aan iets nieuws beginnen, dat niet zelden zonder succes bleef.

Onze passie voor het vak én onze kennis en ervaring bij grote en kleinere Nederlandse werkgevers hebben geleid tot het starten van Schakel Verzuimmanagement.

Wie

Schakel Verzuimmanagement bestaat uit meerdere arbeidsdeskundigen, casemanagers, consultants en bedrijfsartsen. Allen hebben een passie voor de inzetbaarheid van mensen en een achtergrond in de arbeidsbemiddeling en/of (bedrijfs)gezondheidszorg.

Naast passie vinden wij het belangrijk dat wij diverse culturele achtergronden en interesses hebben. Iedere professional geeft zijn eigen toegevoegde waarde aan onze dienstverlening, iedere inbreng is gelijkwaardig en gericht op optimaal resultaat.

Ruimte, flexibiliteit en creativiteit zorgen ervoor dat wij samen met onze klanten resultaten behalen en dat wij iedere dag met plezier ons werk doen.

Hoe

Onze dienstverlening is zó ontwikkeld, dat (een deel) van de uitvoering van het verzuimmanagement kan worden uitbesteed aan Schakel. Wanneer een organisatie nog niet veel ervaring heeft met het zelfstandig uitvoeren van verzuimmanagement of casemanagement, kan de casemanager van Schakel zowel grip pakken op het verzuim als het Poortwachter proces bewaken. Gaandeweg coacht onze casemanager P&O en/of de leidinggevende om deze rol over te kunnen gaan nemen. Dit doen we door middel van trainingen en ‘coaching on the job’.

Wanneer een deel van de taken binnen verzuimmanagement over gaat naar een medewerker van P&O of de leidinggevenden, wordt het geautomatiseerde proces ook aangepast en verandert de rol van de casemanager van uitvoerend naar coachend. Dit is geen starre overgang, maar een flexibele, passend bij de situatie en is soms per afdeling verschillend.

Onder Dienstverlening leest u welke modules we flexibel in kunnen zetten om de ontwikkeling van de organisatie te borgen en grip op verzuim te nemen en houden.